2020. április 30., csütörtök

Tenerife csendes 1. rész

Tenerife a koronavírus karantén idején, 2020 tavasz

Már több, mint 2,5 hónapja vagyunk itt, a szigeten. Ráadásul ebből 2 hónapot nem egy nagyobb városban, nem egy turista központban, hanem egy nagyon kicsi helyen. Érdekes megfigyelni, hogy az egyébként mindig nyüzsgő spanyol falu milyen lett a bezárkózás idején. És persze érdekes élmény az is, ki hogyan éli meg azt, hogy most nem lehet felfedezni, mászkálni, túrázni.

Almáciga, kicsi hegyi falu az Anaga hegység északi oldalán

Látszik, hogy nem vagyok igazi úti blogger. Nem szoktam minden utazásunkat írásban rögzíteni – de nem is tartom szükségesnek. Még a tavaly tavaszi Dél-Kelet Ázsiai utunk első részét sem írtam le, pedig telis-tele volt élménnyel az az egy hónap is. Márciusban naponta idézte fel nekem a Google, merre jártunk Balin. Most már a Langkawi élményeket hozza fel emlékként. Időnként felvetődik bennem, hogy mégiscsak jó lenne írnom az Istenek szigetén töltött napjainkról is, annyi érdekes kalandunk volt, annyi érdekes találkozásunk és felfedezésünk.

Balin, Gyurkával és Gedével a Denevér templom bejáratánál 2019-ben

Eddig Teneriféről sem írtam, pedig az első 1 hónapban sok szép élményünk volt. Mivel többen kérdeztétek, hogy vagyunk most itt, a karantén idején, így elkezdtem írni a kalandjainkról. Igaz, elsősorban nem annyira a nagyobb turista látványosságokat néztük meg, sokkal inkább egyszerű élményeket kerestünk. Láttunk például rengeteg, gyönyörű sárkányfát – de nem azt a bizonyos sok száz éves fát a parkban. Itt, ahol most lakunk, épp a szomszédban van egy csodás sárkányfa, és ahol be tudunk vásárolni, Tagananában, ott is van néhány nagyon szép példány. Láttunk hatalmas banán ültetvényeket, sűrű hálóval borítva, csodás sziklákat, rengeteg, különféle kaktuszt és agávét.

Sárkányfa Taganana faluban

A sárkányfa termése

Virágzó agávék a hegyoldalban

Banán ültetvény, fallal és hálóval védve

Az első szállásunk Las Galletasban volt, kilátással a Teidére, kitűnő kiindulóhely a déli és nyugati part felfedezésére.

Las Galletas. Szemben a Teide.

Átmentünk Icod de los Vinosba is, a hegyen át. Nem az autópályán (tudtátok, hogy az autópályát autopistának hívják spanyolul? Vicces 😊 ), hanem olyan keskeny, kanyargós és meredek utakon, hogy időnként elállt a lélegzetünk. Első körben nem is a várost néztük meg, hanem a San Marcos öblöt, ahol állandóan verik a hullámok a meredek sziklafalakat. Kb 1 héttel később ide is költöztünk, az öböl partján álló apartmanházba. Mivel én alaposan megfáztam (legalábbis ennyit érzékeltem), ezért 1 héten át csak az erkélyről gyönyörködtem a csodás kilátásban.

San Marcos öböl

Amikor végre felgyógyultam, akkor csalinkáztunk egy kicsit a sziget észak-nyugati partja mentén. Egy csodás, meredek hegyoldalon futó úton haladtunk Punta de Teno felé. Út közben bementünk több kis faluba, megnéztünk több tengerparti öblöt.

Punta de Teno
Puerto de los Silos. Ez egy bálnamegfigyelő hely.
Sajnos bálnát nem láttunk, csak a csontvázát.
La Caleta de Interián.
Gyönyörű színes házak egy kavicsos öböl partján.
A Kanári szigeteki emigránsok emlékhelye Garachicoban.
1706-ban egy vulkánkitörés elborította a várost.

Nem sokkal később átköltöztünk ide, Almácigába. Ez egy nagyon picike falu, a sziget keleti csücskében, az Anaga hegység északi hegyoldalában. Csak néhány házból áll, meg egy templomból. Bolt nincsen a faluban. Bevásárolni eleinte bejártunk Santa Cruzba, a jelenlegi fővárosba, hiszen amúgy is fel akartuk fedezni a sziget dél-keleti részét is. Később átmentünk La Lagunába is, a sziget régi fővárosába.

Almáciga az öböl túlpartjáról

Santa Cruz egy igazi, nyüzsgő nagyváros a tenger partján. Vannak nagyon szép részei, de nem igazán vágytunk túl sok időt ott tölteni, viszont bevásárlásra tökéletesen megfelelt. La Laguna már annál inkább tetszett, főleg az óvárosi rész a harangtoronnyal, a sok szép mediterrán kertes ház, meg a piac környéke.

La Laguna egy kisebb tere

Eleinte még kirándultunk, legyalogoltunk a szerpentines gyalogúton az öbölig, illetve felfelé gyalogoltunk a hegyre. A Calima miatt azonban a kirándulásokat kb 1 hétre fel kellett függesztenünk.

A Calima egy szélvihar, ami homokot hoz a Szaharából.

Ugyanaz a látkép tiszta időben

Aztán március első hetének vége felé érzékeltük, hogy itt sokkal nagyobb baj lesz, mint ami eddig látszott, így 1 héttel a kijárási tilalom elrendelése előtt megszüntettük a további felfedező és bevásárló körutakat a városok felé, és önkéntes karanténba vonultunk.

Folytatása következik, holnap 😊

1 megjegyzés:

1. jo volt elolvasni amit irtatok :) csanad (ui irjatok meg a postai cimeteket, hogy kuldhesek levelet :)noll csanad